Gebouw en faciliteiten

De St. Jan de Doper heeft een karakteristiek gebouw dat een mooie centrale positie in de wijk inneemt. Vanuit de geschiedenis zijn het twee losse gebouwen die vroeger werden gebruikt als een jongens en een meisjesschool. Nu zijn deze twee gebouwen verbonden door een stuk nieuwbouw. In het gebouw hebben we 10 ruime klaslokalen. De lokalen zijn zo ingericht dat ze aansluiten bij het directe instructiemodel. In iedere klas staat een instructietafel, hier worden de verlengde instructies aan gegeven. Ook hebben alle klassen een digibord of touchscreen. Daarnaast zijn er verschillende kleine ruimtes waar met kleine groepjes kinderen kan worden gewerkt.

De school beschikt over een speelzaal en een ouderlokaal, deze ruimtes worden gescheiden door een schuifwand, hierdoor is er een grote theaterzaal te realiseren. In de speelzaal zijn voldoende materialen aanwezig om een goede kleuter gymles te geven.
De kinderen vanaf groep 3 gymmen in een externe gymzaal aan de Ridderlaan.
In school is een traplift aanwezig waardoor we lichamelijk gehandicapte leerlingen -die regulier onderwijs kunnen volgen- een plek kunnen bieden

Aan de achterzijde ligt een zeer grote speelplaats waar de kinderen hun energie goed kwijt kunnen tijdens de pauzes. Op het speelplein staan verschillende toestellen en zijn pleinplakkers gemaakt om kinderen uit te dagen tot spel.

We faciliteren ruimte aan Peuterspeelzaal Puk en BSO Rootz.